21 Haziran 2013 Cuma

Merhaba Arkadaşlar. Zamunda bir Bulgaristan sitesidir. Sitede sağlam torrent dosyaları bulunmaktadır yani film, dizi,oyun ,oyun yamaları, programlar ve aklınıza gelebilecek bir sürü indirebilir içerik. İlk önce torrentin ne olduğundan bahsediyim.
Torrent, internet üzerinden bir dosya indirmek için gerekli olan her bilgiyi içinde barındıran, .torrent soyadlı küçük bir dosyadır. Diğer bir deyişle, Torrent’te dosya isimleri, bu dosyaların boyutları, nereden indirilecekleri gibi bilgiler yer alır. Torrent dosyalarına ve arama motorlarına pek çok web sitesinden ulaşabilmeniz mümkün. Torrent’in dünya çapında yaygın bir kullanım ağının olduğunun altını çizmek gerekir. Daha fazla internet kullanıcısını kendine çekmesinden ötürü daha hızlı dosya transferini mümkün kılan Torrent ile daha önce de değindiğimiz gibi devasa boyutlu dosyaları bilgisayarınıza en hızlı şekilde indirebilmeniz de mümkündür.
Torrent Kullanımı Açısından Terimlerine Bakacak Olursak;
availability: (ulaşılabilirlik)
Kullanıcıya (client) dağıtılan programın kaçtane full kopyası olduğunu gösterir. Her bir seed bu sayıya 1.0 ekler. O anda o dosyaynın bir kısmına sahip olan kullanıcılarda sahip oldukları oran kadar availability e ekleme yapar.
leech: (sülük,eş)
downloadı ağırlıklı paylaşımda bulunan ,dosyanın tamamnın elinde bulundurmayan , seedlerden dosya çeken kullanıcılara verilen addır.
seeder: (ortak)
Seeder bir dosyanın tamamına sahip olan kullanıcıdır. ne kadar çok seeder olursa o dosyanın tamamlanışı o kadar kolay ve çabuk olur.
tracker: (alıcı-verici)
Bir tracker o an o dosya için kaç tane seeder ve kaç tane dosyayı indiren kişi olduğunu kaydeder. Kullanıcı programları bu verileri aralıklarla trackera gönderiri böylece sisteme giricek yeni kullanıcılar ve sistemdeki kullanıcılar bağlanılıcak yeni kullanıcılardan haberdar olur . Tracek indirilen dosyayı içermez ve datanın transferiyle bir alakası yoktur.
Şimdii gel gelelim bu işin mantığına?
Torrent sadece dosya paylaşımı yapılmasını sağlayan bir araç değil aynı zamanda cep telefonlarına kadar indirgenmiş ve önümüzdeki yıllarda belki televizyonlara ve uydu ağlarına kadar pek çok yere girme potansiyeline sahip bir teknolojidir.
Günümüzde sıklıkla yasal ya da yasal olmayan şekillerde dosya paylaşımı için kullanılmakta ve asıl popülaritesi buradan gelmektedir.
Bunun yanında BitTorrent kullanılarak yapılan dosya dağıtımları dosyayı dağıtmada ana görev üstlenenlere ilave bir band genişliği, sunucu ve benzeri yük getirmemektedir. Diğer bir ifadeyle bir dosyanın paylaşımında bulunan herkesin katkısı ile bu dağıtım gerçekleşmektedir.
Torrentdeki dosya paylaşımının ise mantığı şudur; Arada bir izleyici (verilen dağıtılmasına yardımcı ve istatistiklerin tutulmasını sağlayan) ile birbirini daha hızlı bulan bilgisayar kullanıcıları yine birbirlerinde bulunan aynı dosyayı kendi aralarında aktarmaktadır yani aynı dosyanın paylaşıldığı bir küme oluşturmuşlardır. Arada izleyici olmadan da dosya paylaşımı yapılabilmektedir. Bu tarz bir dosya paylaşımında DHT denen kavramla karşılaşılır.Torrent Programını BURADAN indirebilirsiniz.

Zamunda Üyelik(resimli)

Evet arkadaşlar ilk önce adres çubuğuna zamunda.net yazıyoruz ya da siteye gitmek için direkt olarak buraya tıklayın. 
 Daha sonra karşınıza alttaki gibi bi sayfa açılacak. Kayıt için Sarıyla gösterdiğim yere tıklayın.

Kayıt'a tıkladığınızda altdaki sayfa açılacak, sırasıyla kullanıcı adı,şifre,tekrar şifre e-posta adresi falan ne görüosanız dolduruosunz(web adresi kısmı boş kalabilir)..ÜYE OLDUNUZ HAYIRLI OLSUN :)...Üye olamayanların yorum yapmasını rica ediyorum :)Yazı bana aittir.

7 yorum:

  1. yaw sadece y yazıyo ne yazsam kabul etmıyo kardes cozumu nedir( cinsiyetin altındaki ksımda)

    YanıtlaSil
  2. hepsini dolduruyorum eksiksiz ama olmuyor neden lütfen yardım

    YanıtlaSil
  3. kayıt olunamıyor kayıt butonu yok :)

    YanıtlaSil
  4. Zamunda herkesi üye almayan bir sitedir sadece günün belli zamanlarında 1 saatliğine üyelik açık olur. Ben de üye olmak istemiştim ama daha sonra profesyonel oyuncu ve torrent kullanıcısı bir yakınım bana herkesin üye olamayacağını söyledi. Ama o 2008 yıllarında gece 3.00 ve 4.00 arası bir üyelik açık olmuştur ve o zaman üye olmuştur (bazen açık olsa bile almayabiliyorlar) ve ben onun hesabına girip indiriyorum.

    YanıtlaSil
  5. BEN DE ÜYE OLAMIYORUM.BENDE DE GİZLİ KODU ALTTA YAZAN 6 RAKAMLI SAYIYI GİRDİĞİM HALDE GİZLİ KOD HATALI DİYOR.YARDIMCI OLACAK VARMI

    YanıtlaSil

Beni takip et Takıl Bana